Analog mu Dijital mi? Ya da her ikisi de mi?

February 03, 2015  •  2 Comments
Çekimi yapmış, eve gelmişsiniz. Büyük an yaklaşmaktadır. Hatasız bir şekilde tab edilmeyi bekleyen 10 makara vardır elinizde. Üçerli üçerli tab edip, sonuncuyu tek başına tab etmeyi planlamışsınızdır.
 
Haluk Safi, Ilford HP5, D76, 1+1, 2014
 
Ruloları karanlık gömlek içinde sararsınız. Kalbinizin atışı yavaş yavaş artmaktadır. 
 
Saatinizi hazırlarsınız, kimyasallarınızı. Ve geliştirme başlar. 20-30 dakikanın sonunda filmlerinizi asarken, büyücülüğün! ilk meyvelerini de görürsünüz. Şeridin üzerinde canlanan negatifler size bakmaktadır.
 
Tam bir meditasyon; bir miktar kalp atışıyla sona ermiştir. Artık ikinci seansa hazırsınız.
 
Negatif film fotoğrafçılığı ile tanışmam 2011 senesine denk gelmektedir. Çok sevdiğim bir Doktor arkadaşımın nasıl geliştirme yaptığını anlatmak amacıyla, bizi fabrikasına davet etmiş ve orada beni analog dünyayla tanıştırmıştı. Benim için büyülü bir andı. Burada dijitalde olmayan farklı bir dünya mevcuttu.O tarihten sonra, analog fotoğraf beni daima içine çekti..
 
2012 sensinde , bu konuda yetkinliğimi Ka Fotoğraf Atölyesinde, Oğuz Karakütük Hoca dan aldığım derslerle pekiştirdim. Araştırmam bitmemişti. Yaklaşık bir yıl süren bir proje gerçekleştirdim. Bu projede filmlerini kendimin geliştirdiği bin kare çekmiştim ve hiçbir yerde yayınlamadım.  Bazı projeler, nadasa bırakılmalı, yayınlamak için elbet doğru zaman gelecektir.
 
Analog Fotoğraf Size Neler Sağlamakta:
 
Biricik-Teklik
Her şeyden önce çektiğim fotoğraflarım sadece bir tane olacaktı. Eğer baskıyı da agrandizörle yaparsam, ve taramazsam tek bir kopya olması garantiydi. İşte beni  gerçekte içine çeken bu unsur oldu. Mutlak teklik! Sadece tek bir negatif film ve tek bir baskı.
 
Haluk Safi, Ilford HP5, D76, Stock, 2015
 
Takip eden yıllarda, bu alandaki merakım iyice artmaya ve araştırmalarım derinleşmeye başlamıştı. Eğer çekmek istediğim proje siyah beyaz ise, siyah beyaz negatif film, renkliyse dijital kullanmaya başlamıştım.
 
Peki ben dünyada yalnız mıyım? Başka film kullanan fotoğrafçılar yok mu? Araştırdıkça günümüzde yaşayan ne kadar çok ünlü fotoğrafçının analog çekim dünyasında olduğunu görmeye başlamıştım. 
 
Magnum Photo web sitesine daha dikkatli bakmaya başladım. Baktıkça şaşkınlığım iyice artmıştı. Daha önce dijital olduğunu düşündüğüm  bütün fotoğrafçıların www.magnumphoto.com sitesinde yayınlanan fotoğraflarının aslında her birinin analog fotoğraf olduğunun farkına varmıştım. Evet, Magnum Photo web sitesinde 2000’li yıllardan sonra çekilmiş fotoğrafların pek çoğu yine analog çekim olarak göze çarpıyordu. Sitesinde yayınlanmış fotoğraflardan sadece bir fotoğrafçıda şu ana kadar dijitali fark edebildik. Peter van Agtmael; bir savaş-çatışma muhabiri. Doğal olarak olabildiğince seri ve hızlı olmak zorunda. Zaten orada analog peşinde değil, büyük riskler altında haberi kitlelere olabildiğince hızlı ulaştırmak kıymetli değil mi?
 
Öte yandan, daha çok sanat ve estetik kaygısı bulunan fotoğraflara baktığımızda, çok kıymetli fotoğrafçıların sadece analog ya da analog ve dijital çekmeyi tercih ettiklerini görmekteyiz. 
 
 
 
- Analog çekimi dijitale gore neden tercih etmektesiniz?
-İster analog ister dijital fotoğraf makineleri benim için sadece bir araçtır. Öte yandan büyük formatlı fotoğraf makineleri bir  şeyleri farklı şekilde anlatma yoludur; daha yavaş ve daha olanı yansıtandır. Ayrıca karanlık odada çalışmak gerçekten iyi organize olmayı ve odaklanmayı gerektirir. Bu da denim için bir meditasyon gibidir. Bu şekilde çalışmayı seviyorum. Siyah beyaz film çalışmalarında bu şekilde çalışmaya devam edeceğimi düşünüyorum. (Why do you prefer an analog camera over a digital one? Well, whether analog or digital, cameras are just tools for me. However, using a large format camera is a different way to express something; it’s slower and more reflective. And again working in the dark room requires real organization, and focus, and in this way it turns into a form of meditation for me. I love working this way and I think I’ll probably continue doing so, at least with black and white film.)
 
Çok beğendiğim Japon fotoğrafçılardan, Junku Nishimura, hala tam olarak analog çekmektedir. Hatta baskılarını dahi karanlık odada gerçekleştirmektedir. 
 
- ¨İşlemeyi dikkate aldığımızda, analoğu tercih etmekteyim. Filmi tercih etmemdeki ana sebep, baskı işlemini sevmem şeklinde çok kişisel bir tercihtir. Sevdiğim müzik eşliğinde, dairemde karanlık odada kağıdı kimyasala daldırma hissi.. Bunun bir benzerini okyanusta balık avlarken hissederim. Her ikisi de yüksek oranda odaklanma gerektirir. Kolay değildir, ancak sonuç son derece tatminkardır.¨   
 
İlk başta ne anlatmak istediği anlaşılmayan, fotoğraflarına baktıkça, ne kadar güzelmiş dediğim bir fotoğrafçı, Daidō Moriyama, analog ve dijital çeken kendine has bir tarzı olan bir sokak fotoğrafçısı. Hatta Japonlar, Moriyama için; Japonya’da sokak fotoğrafçılığının babası şeklinde anmakta.
 
 
Charlie Kirk
Birkaç yıldır ülkemizde yaşayan Charlie Kirk. Hem dijital, hem de analog çeken fotoğrafçılardan birisidir. Kendisini, Facebook’tan takip etmekteyim. Tavsiye ederim.
 
Sebastião Salgado
Sebastiao Salgado, Siyah beyaz film çekimleriyle bir döneme damgasını vurmuş olan eski Magnum fotoğrafçısı. Gözü adeta bir ışık ölçer seviyesinde gelişmiş, öyle ki; ISO değerine göre tam anlamıyla manuel bir Leica ile diyafram ve perde hızını zihinden hesaplayabilen bir fotoğraf efsanesi.  Kendisi şu anda dijital çekim yapmakta ve Genesis albümünü komple dijital olarak tamamlamıştır. 
 
 
Günümüzde şöhreti yakalamış olan  sadece analog ya da hem analog hem dijital çeken fotoğrafçılar; Jay Maisel, Alec SothAnders PetersenBruce Gilden, Joel Meyerowitz, Trent Parke, Sally Man, Mark CohenMartin Parr, Micheal Kenna .. 
 
 
 
Unutulmuş Bir Felsefenin Tekrar Çağrılışı
Analog fotoğrafla kazanımları kısaca sıralayacak olursam; felsefe ve tarih meraklı birisi olarak şunu söyleyebilirim; bir zen felsefesinde olduğu kadar olmasa da yeni bir felsefeye sizi çekeceğini ve 21.yy hızlı tüketim dünyasından uzaklaştırarak, tekliğin (kopyalanamayan) değerini daha iyi anlayıp, kaç adet fotoğraf ürettiğin değil, ne kadar kaliteli ürettiğinin önemli olduğunu bize tekrar hatırlatacak olan bir dünya olacağına emin olabilirsiniz.
 
Ne Zaman Analog Çekimlere Başlamalıyım
Her konuda olduğu gibi fotoğraf dünyasının da bir öğrenme eğrisi vardır. Önce temel fotoğrafçılığı öğrenir, (Diyafram, perde hızı, objektif, fotoğrafı işleme, vb..), sonrasında kompozisyonun ne olduğunu anlar, en sonunda ise ışığın ne olduğunu anlamaya başlarsınız ve ışıkla birlikte doğru anı yakalamaya çalışırsınız. 
 
Kısacası, ekipman aramaktansa, ışığı ve doğru anı aramaya başladığınız zamandır fotoğrafı anladığınız zaman.
 
Eğer artık ışığı ve doğru anı aramaya başladıysanız, sizin bir analog makine alıp, analog dünyanın tekniklerini öğrenip bir proje başlatmanızın zamanı gelmiştir. 
 
Eugene Smith
 
Disiplinli ve Çok iyi bir Hoca ile Çalışıyorsunuz
Bugün harika bir analog fotoğraf makinesini 250-600 TL’ye satın alabilirsiniz. Eğer Nikon sisteminiz varsa, hem dijital dünyadaki hem de analog dünyadaki lensleri  destekleyen bir sisteme sahipsiniz demektir.  Birkaç yüz liraya aldığınız makinenizle, her bir kare ortalamada 50-70 kuruşa denk gelecek şekilde çekimler yapabilirsiniz. Bu ne demektir?
 
 
Dijital fotoğraf çekiminde  o fütursuzca bastığınız deklanşöre artık, çok daha temkinli basmanız anlamına gelmektedir. Bu durum sizi gerçek anlamda disipline etmeye başlar.  Kompozisyonundan ve ışık ölçümünden daha emin olduğunuz fotoğraflar çekmenize  yardımcı olacaktır.
 
Analog fotoğraf, disiplinli ve çok iyi bir hocadan ders almak gibidir. Size umduğunuzdan çok daha hızlı ve kaliteli eğitim verecektir. 
 
Düşünerek Çekmek-Şiirler Üzerinde Derin Düşünülerek Yazılırlar
Dijital bir çekim sonrasında yüzlerce çöp fotoğrafla eve dönmek. Sonrasında kendine sormak; ben bu kareleri neden çektim diye. Hesap soran yok, kızan yok, laf eden yok :-) Dijital makinenin parasını verdim kardeşim, parasıyla değil mi? :-) Nasıl olsa artık her kare bedava.. İşte bu düşünce ileride daha değerli bir fotoğrafçı olmamızı engelleyen düşüncelerden birisi olarak görüyorum.
 
En güzel sözler, büyük bir birikimin ve derin düşüncenin eseri değil midir? Biz fotoğraf diliyle bir şiir yazmaya çalışıyoruz. Kendimizi ifade etmeye çalışıyoruz.
 
Dilimiz fotoğraf dili, şiirlerimiz fotoğraflarımız.
 
En güçlü fotoğraflar üç noktadan beslenmez mi? İyi bir kompozisyon, iyi bir ışık ve kalplere hitab eden bir an.
 
Biz bu üçlünün peşine tüm bilincimizle düşmedikçe,  makinenin deklanşörüne daha iyi düşünmeden basmadıkça, kendimizde nasıl bir gelişme bekleyebiliriz ki!
 
Trent Parke
 
Işık Ölçümü!!
Fotoğraf çekerken, bir fotoğrafçıyı en çok zorlayan alanlardan birisinin ışık ölçümü olduğunu düşünüyorum. İnsan gözünün gördüğü basamak (stop) değeri 24 olarak kabül edilmektedir. Aslında gözümüzün böyle bir yeteneği olmasa da beynimiz sayesinde insan 24 basamak değerine çıkabilmektedir. Bir manzaraya bakarken gözümüzün önünde bulunan bölgeyle, gökyüzünü birleştirerek (kısaca HDR yaparak) görürüz. Bu sayede beynimiz sayesinde bu değere ulaşabilmekteyiz.
 
 
Her ne kadar, dijital  ve analog dünyada (DSLR ve 35mm) fotoğraf makinesi için bu oran teoride 14-15 basamak değerinde denilmekteyse de gerçekte bu değer 8-12 basamak değerinde gezmektedir. 
 
Dijital dünyada sensörün zaafiyeti ışığı bol olan, parlak bölgelerdir. Eğer film dünyasında da bulunmak istiyorsanız, endişelenmeniz gereken bölge, ışığı fakir olan bölgeler olmalıdır. Kısaca pozlama (exposure) uygulaması yaparken şunu söyleyebiliriz;
 
¨Film çekerken siyah’a, dijital çekerken beyaz’a dikkat et!¨
 
Filmle çekim yaparken gökyüzünde ya da fazla ışık düşmüş bölgelere kolay kolay patlamalara rastlayamazsınız. Genelde parlak bölgeler filmde kurtulur.  Öte yandan analog dünyanın zafiyeti karanlık bölgelerdir. Bu sebeple, ışık ölçümünü nereden alacağınızı bu bilgiyi anımsayarak gerçekleştirmelisiniz.
 
Dijital fotoğrafta hatanın telafisi mevcuttur. Patlamış olan gökyüzünü LCD ekranda görür ve tekrar ışık ölçümü yapar ve patlamayı giderebilirsiniz. İşte analog fotoğrafı bu anlamda da seviyorum. Benim kafama vura vura doğru ışık ölçümü yapmayı zamanla bana öğretiyor. Hatalı mı ölçtüm, karanlık bölgelerde istediğim detay yok mu? Öğren kardeşim der sana, öğren.. Çünkü hayatta pek çok şeyin telafisi yoktur. Ağızdan çıkan kırıcı bir sözün, trafikte dikkatsizliğin vs.. Sana temkinli olmayı böyle öğretiyor analog dünya. Gerçek hayat gibi.. :-)
 
Bunu desteklercesine Leica, 2014 senesinde Leica M serisinin 60.yıl dönümü dolayısıyla  LCD ekranı olmayan dijital M serisi çıkarmıştır. The M Edition 60
 
Siyah/Beyaz Baskı
Daha önceki yazılarımı okuma fırsatı bulduysanız, bir agrandizör baskının yerini şu ana kadar dijital baskıda erişilemediğinden bahsetmiştim. Agrandizör ile yapılan bir baskının kaltesi ve çekiceliğine dijital fineart dünyasında hala ulaşılamamıştır. Bugün Micheal Kenna, Junku Nishimura gibi fotoğrafçılar, sadece siyah/beyaz negatif film çekmekte ve agrandizör baskı yaparak sergi ve kitaplarında fotoğraflarını yayınlamaktadırlar. 
 
 
Bu yazımda, film dijitalden iyidir, ya da dijital filmden daha iyidir gibi bir çıkarım yapmak istemiyorum. Günümüz dünyasında özellikle bu güzel ülkemdeki fotoğrafa gönül vermiş arkadaşlarıma, bu dünyanın da farkına varmalarında yardımcı olmak istiyorum. Analog dünyada çok güzel bir öğreti mevcut, onu yakalayıp kendinize göre yorumlamak sizlerin elinde. Benim tavsiyem fotoğrafa gönül vermiş bir fotoğrafçının, hem dijital hem de analog fotoğraf dünyasında bulunmalarının doğru bir seçim olacağı yönündedir. 
 
Film ya da dijital çekmek, sadece görüntüyü bir medyaya kaydetme metodudur. Elbette dijital dünyanın analog dünyaya göre pek çok güzel özellikleri var, ama günümüz fotoğrafçılarını dahi içerisine çeken o gizemli analog dünyasını ıskalamamanın önemini belirtmek istedim.
 
Kullandığım ve önerdiğim 35mm Analog Fotoğraf Makineleri
Nikon F100-Otomatik Odaklama-SLR
Nikon FE-Manüel Odaklama-SLR
Nikon FM3A-Manüel Odaklama-SLR
Leica M7-Manüel Odaklama-Rangefinder
Contax G2-Otomatik Odaklama-Rangefinder
Contax T3-Basçek
 
Durağan Fotoğraf Dünyasında-Orta Format
Hasselblad C serisi-Tamamen Manüel
Rolleiflex Twins-Tamamen Manüel
Mamiya 7-Manüel Odaklama-Rangefinder
 
 
 
 
 
 
 
 

Comments

массаж(non-registered)
Раскрутка сайта создание сайтов, форумов реклама продвижение сайта разработка сайтов оптимизация сайта SEO http://miheeff.site раскрутка сайта
http://manutz.ipb.su
http://manutz.ipb.su/index.php?showforum=1
http://manutz.gtaserv.ru
http://manutz.gtaserv.ru/viewforum.php?f=2
http://manutz.listbb.ru
http://manutz.listbb.ru/viewforum.php?f=2
http://raskrutka.flybb.ru/
http://raskrutka.flybb.ru/forum2.html
http://raskrutka.flybb.ru/topic2.html
http://raskrutka.flybb.ru/topic3.html
http://raskrutka.flybb.ru/topic4.html
http://raskrutka.flybb.ru/topic5.html
http://raskrutka.flybb.ru/topic6.html
http://raskrutka.flybb.ru/topic7.html
http://yandex.listbb.ru/
http://yandex.listbb.ru/viewforum.php?f=2
http://yandex.4admins.ru/
http://yandex.4admins.ru/viewforum.php?f=2
http://yandex.ipb.su/
http://yandex.ipb.su/index.php?showforum=1
http://site.flybb.ru/
http://site.flybb.ru/forum2.html
http://site.flybb.ru/topic2.html
http://site.flybb.ru/topic3.html
http://site.flybb.ru/topic4.html
http://site.flybb.ru/topic5.html
http://site.flybb.ru/topic6.html
http://site.flybb.ru/topic7.html
http://site.flybb.ru/topic8.html
http://manutz.1stbb.ru/
http://manutz.1stbb.ru/viewforum.php?f=2
http://google.greatforum.ru/
http://google.greatforum.ru/viewforum.php?f=2
http://google.fipb.ru
http://google.fipb.ru/index.php?showforum=1
http://manutz.flybb.ru/
http://manutz.flybb.ru/forum2.html
http://manutz.flybb.ru/topic2.html
http://manutz.flybb.ru/topic3.html
http://manutz.flybb.ru/topic4.html
http://manutz.flybb.ru/topic5.html
http://manutz.flybb.ru/topic6.html
http://manutz.flybb.ru/topic7.html
http://manutz.flybb.ru/topic8.html
http://bloga.moibb.ru/
http://bloga.moibb.ru/viewforum.php?f=2
http://bloga.4adm.ru
http://bloga.4adm.ru/viewforum.php?f=2
http://bloga.flybb.ru/
http://bloga.flybb.ru/forum2.html
http://bloga.flybb.ru/topic2.html
http://bloga.flybb.ru/topic3.html
http://bloga.flybb.ru/topic4.html
http://bloga.flybb.ru/topic5.html
http://bloga.flybb.ru/topic6.html
http://bloga.flybb.ru/topic7.html
http://bloga.flybb.ru/topic8.html
http://bloga.flybb.ru/forum2.html
http://prodvizhenie.forumex.ru/
http://prodvizhenie.forumex.ru/viewforum.php?f=2
http://prodvizhenie.ekafe.ru/
http://prodvizhenie.ekafe.ru/viewforum.php?f=2
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/forum2.html
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/topic2.html
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/topic3.html
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/topic4.html
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/topic5.html
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/topic6.html
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/topic7.html
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/topic8.html
http://prodvizhenie-sajtov.flybb.ru/topic9.html
http://raskrutki.listbb.ru/
http://raskrutki.listbb.ru/viewforum.php?f=2
http://raskrutki.g-talk.ru/
http://raskrutki.g-talk.ru/viewforum.php?f=2
http://raskrutki.flybb.ru/
http://raskrutki.flybb.ru/forum2.html
http://raskrutki.flybb.ru/topic2.html
http://raskrutki.flybb.ru/topic3.html
http://raskrutki.flybb.ru/topic4.html
http://raskrutki.flybb.ru/topic5.html
http://raskrutki.flybb.ru/topic6.html
http://raskrutki.flybb.ru/topic7.html
http://raskrutki.flybb.ru/topic8.html
http://saita.onlinebbs.ru/
http://saita.onlinebbs.ru/viewforum.php?f=2
http://saita.fatbb.ru/
http://saita.fatbb.ru/viewforum.php?f=2
http://saita.flybb.ru/
http://saita.flybb.ru/forum2.html
http://saita.flybb.ru/topic2.html
http://saita.flybb.ru/topic3.html
http://saita.flybb.ru/topic4.html
http://saita.flybb.ru/topic5.html
http://saita.flybb.ru/topic6.html
http://saita.flybb.ru/topic7.html
http://saita.flybb.ru/topic8.html
http://sozdanie.ipborda.ru/
http://sozdanie.ipborda.ru/viewforum.php?f=2
http://sozdanie.ukrfor.ru/
http://sozdanie.ukrfor.ru/viewforum.php?f=2
http://sozdanie.flybb.ru/
http://sozdanie.flybb.ru/forum2.html
http://sozdanie.flybb.ru/topic2.html
http://sozdanie.flybb.ru/topic3.html
http://sozdanie.flybb.ru/topic4.html
http://sozdanie.flybb.ru/topic5.html
http://sozdanie.flybb.ru/topic6.html
http://sozdanie.flybb.ru/topic7.html
http://sozdanie.flybb.ru/topic8.html
http://reklama.kabb.ru/
http://reklama.kabb.ru/viewforum.php?f=2
http://reklama.80lvl.ru/
http://reklama.80lvl.ru/viewforum.php?f=2
http://reklama.flybb.ru/
http://reklama.flybb.ru/forum2.html
http://reklama.flybb.ru/topic2.html
http://reklama.flybb.ru/topic3.html
http://reklama.flybb.ru/topic4.html
http://reklama.flybb.ru/topic5.html
http://reklama.flybb.ru/topic6.html
http://reklama.flybb.ru/topic7.html
http://reklama.flybb.ru/topic8.html
http://reklama.7olimp.ru/
http://reklama.7olimp.ru/viewforum.php?f=2
http://reklama.5nx.org/
http://reklama.5nx.org/viewforum.php?f=2
http://topic.flybb.ru/
http://topic.flybb.ru/forum2.html
http://topic.flybb.ru/topic2.html
http://topic.flybb.ru/topic3.html
http://topic.flybb.ru/topic4.html
http://topic.flybb.ru/topic5.html
http://topic.flybb.ru/topic6.html
http://topic.flybb.ru/topic7.html
http://topic.flybb.ru/topic8.html
http://topic.flybb.ru/topic9.html
http://foruma.5nx.ru/
http://foruma.5nx.ru/viewforum.php?f=2
http://foruma.tobase.ru/
http://foruma.tobase.ru/viewforum.php?f=2
http://foruma.flybb.ru/
http://foruma.flybb.ru/topic2.html
http://foruma.flybb.ru/topic3.html
http://foruma.flybb.ru/topic4.html
http://seo.flybb.ru/
http://seo1.2ua.in.ua/
http://seo.getbb.ru/
http://seo.getbb.org/
http://seo.clanfm.ru/
http://seo.hobbyfm.ru/
http://seo.teamforum.ru/
http://seo.keyforum.ru/
http://seo.iboards.ru/
http://seo.ukrbb.net/
http://seo.bestforums.org/
http://prodvizhenie.rx22.ru/
http://seo.tforums.ws/
http://seo.tforums.org/
http://sait.luckbb.ru/
http://blog.thbb.ru/
http://reklama.phpv3.ru/
http://raskrutku.mybb.ru/
http://raskrutka.mybb.by/
раскрутка сайта создание сайта seo реклама продвижение сайта разработка сайтов оптимизация сайта
Salim Okumuş(non-registered)
Eski bir İfsak üyesi olarak,yazınızı beğendim ve yararlı buldum.
Bizim kuşak analog çalışmalara doymuş bir kuşak. Pratikliğinden de doğrusu dijitali yeğliyorum. Yakn arkadaşlarım da öyle C.Karlıova,M.Vural,İsa Çelik,İlyas Göçmen vs.
Ama yazınızı özellikle genç arkadaşlarım görsün diye paylaşacağım.
Yazınızı Kemal Cengizkandan almıştım. Emeğinize sağlık. Selamlarımla.

Salim Okumuş
No comments posted.
Loading...
Subscribe
RSS
Archive
January February March April May June July August September October (4) November December (1)
January February March (5) April (2) May (1) June July August September October November December (1)
January February (1) March April May June July August September October November December
January February March April May June July August September October November December (2)
January February March April May June July August September October November December
January (1) February March April May June July August September October November December